måndag 26 mars 2012

Nu kör vi igen!

Nu snurrar vi igång en ny "Använd det du har" utmaning,
den sjunde i ordningen.
Vi kommer bli många medpysslerskor som flitigt använder oss av enbart det vi samlat på oss i våra lådor och skåp, under en månads tid.

Nu tar vi tag i den där knapplådan som riskerar att svämma över igen, tygerna som vi köpt in för att "de var bra att ha", alla garnnystan, målarburkar, smyckespärlor och dekorationspapper och slutför de där projekten vi så länge tänkt att vi skulle göra "någongång".

Häng på vetja!

Reglerna är som följer:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)

2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under aprilmånad.

3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)

4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.

5. Meddela ditt deltagande till http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Där läggs det ut länkar till varje deltagare så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!


Oavsett om du väljer att bli medpysslerska i utmaningen eller inte, så blir vi jätteglada om du skulle vilja tipsa om "Använd det du har" på din blogg och bifoga ovanstående logotype i din blogg.

Vi startar den första april, men du kan anmäla dig när som helst från och med nu och hela april ut.
Jag lägger upp era blogglänkar här i inlägget allteftersom ni hakar på.

Lycka till tjejer!

Vi är med:
Beas barnslikheter
Fröken P:s Leverne
Lowellas tråd
Mitt hem är min borg
Sockenvägens Söta
Musicmama
Gärdets Lantgård
Lottas Pysselblogg
Spring has sprung
Saltaste bönan
Mandis och jag
Handarbete & Pyssel
Pyssligheter
Emiliten
Evys hobbyrum
Mina glädjeämnen
TrådTanten
Mojebarn
Hannas Kreativa Hörna
Maria syr och så vidare
En fembarnsmammas dagbok
Lanthandel
Nattugglans garnpåsar
Mysigt hemma
Kaosmammans scrapperisida
Caro's hobbykrok
Agnetas Werk
Majas-scrappade
Call design
Min kreativa vrå
Malins mångahanda
Pysselmia
Bustroll
Sörgården
Flyg Fula Fluga
Pysslare
Blue Whiskey
Pastill
Pussohaj
Maj stajl

47 kommentarer:

Jo sa...

Jag är på! Kanske lite sporadiskt, eftersom jag får dela fritiden mellan pyssel och trädgård just nu. Jag har precis börjat sticka på en kofta som passar perfekt i den utmaningen. Ska bara hinna färdigt med den under april...

Lowella sa...

Självklart hakar jag på även denna gången! =)
Är mitt uppe i stickning av babymössor till Nepal som ju direkt platsar i utmaningen, använder ju bara restgarner ;)

Borgmästaren sa...

Kul utmaning. Är gärna med! Bra tillfälle att börja rota fram gamla saker och få de klara!

Therese sa...

Åhhh dessa "knuffar" i rumpan är så bra, kommer dock att ha semester/vara portrest en vecka, men hakar ändå gärna på i förhoppning att kunna rensa och få ordning :-D KRAM!

Musicmama sa...

Jag vill gärna var med - detta kan vara den "knuff" jag behöver för att komma igång igen... Så att jag får fylla på mitt materialförråd igen - har nämligen gett mig själv ett litet köpstopp tills jag gjort bort lite av det jag redan har.
Gör ju lite av allt möjligt - beror på hur "andan faller på"
Kram å lycka till alla andra medpysslerskor=)

Gärdet sa...

YES! NU KÖR VI!
Jag har börjat rensat i pysselrummet och fyllt en låda med saker som behövs dammas av rejält!
JAG ÄR MED!

Lotta sa...

Nu var det längesedan jag var med så det är väl dags igen. :) Ska försöka så gott det går mellan alla körningar på sjukhuset och annat.

Åsa sa...

Toppen!

Jag är gärna på, det behövs, med tanke på hur mitt sparkapital ser ut :-) Visserligen kommer jag att vara bortrest, men det ena utesluter ju inte det andra, så kanske kan jag sitta vid poolen med ett par stickor eller en virknål!

http://bloggenimittliv.blogspot.com

/Åsa

h/saltaste bönan sa...

Precis vad jag behövde för att tömma mina förråd OCH för att få en knuff i rätt riktning. Har varit alldeles för seg på sistone... Jag är med!!

Jenny sa...

Jag vill helt klart vara med! Har så många idéer om vad jag vill göra men brukar varken ha ork eller tid, det här är precis vad jag behöver :)

Handarbete/Pyssel sa...

Tack för att du kikade in hos mig och informerade om utmaningen!
Jag har inte varit inne här hos dig på lääänge, men vilken inspirationskick det gav att åter hitta hit!
Och jag hänger gärna på utmaingen!
Är själv nyfiken på vad jag kommer åstadkomma! :)
Material finns det i alla fall så det räcker!! (för mer än en månad med...!!)
Då kör vi hårt snart då!
Hejs!

Denice sa...

Såklart jag hänger på! Tu r för mig att jag precis köpt hem massa nya tyger ;-) Bra för min ekonomi med lite köpstopp. Vet redan vilket mitt första UFO-färdigställande ska bli... Det har slunkit igenom denna utmaning förut, men nu så ska det bli av! Kram Denice

Jenny sa...

Haha, världens onödigaste utmaning eftersom jag alltid använder det jag har eftersom jag samlat på mig så himla mycket. Men jag är med, det är kul! Tack för puffen Bea :-)

Evy sa...

Hej, jag hakar på, ska bli kul!

Fru Mju sa...

naturligtvis är jag med! nu känns det bara som om jag väntat på en bra orsak att skärpa mig med bloggandet igen :) tack Bea! länkar i dagarna!

Inger sa...

Tack för att du hörde av dig!
Jag vet inte om jag kastar mig med men jag kan göra reklam på bloggen.
Pysslar och fixar lite sporadiskt, när tiden finns där. Jag har en plan med min altan, så jag har sytt lapptäcken av gamla påslakan till soffan och stolarna ... de har i allafall blivit färdiga.

Kul idé det här med
"ta till vara"

Inger

Tidsmästarinnan sa...

Idén är helt UNDERBAR! Jag puffar gärna på bloggen, kanske jag kan slå till och vara med också, jag klurar lite - det verkar så himla roligt!
Kram
Susanne

Stina sa...

Hade jag lite mera ork så... Men jag får väl titta på det fina du gör.:-) Stina

me and alice sa...

Hej Bea!
Ja visst kan du göra förinställda inlägg. När du gör ett inlägg så klickar du under där du skriver i vilken etikett det är. Det står i blått: Alternativ för inlägg. Där klickar du och väljer Planerad istället för Automatisk!!
Busenkelt!
Ha en trevlig resa du också!!
kram Susanne

krajamaria sa...

Tack för att du tipsade mig om din fina utmaning! Jag får avstå utmaningen den här gången, har lite annat som tar tid just nu; andra utmaningar och vårvintern till fjälls.
Lycka till med utmaningen! Ska kika in och se vad ni hittar på! :)

Tina sa...

Låter hur kul som helst men jag får nog haka på en annan gång..


kramen

Trådanten sa...

Jag har massor med projekt som väntar på att bli klara så jag är självklart med. Imorgon ska jag till huvudstaden och shoppa lite men då är det ju fortfarande mars så det räknas inte. Sen blir det återhållsamhet hem hel månad med pysselbudgeten!

Mojebarn sa...

Vad bra att du tittade in. Så klart jag hänger på. Har en massa idéer och massor av tyg (fortfarande :-) )

AK sa...

Hej Bea,
Har länkat till din blogg med den söta Marion som du virkat, hoppas det var ok. Egentligen skulle jag kanske behöva vara med igen i din pysselutmaning, men det som jag kallar pyssel i det här fallet som jag skulle behöva få en spark i baken och ta tag i är nog inte pyssel för er... Laga trasiga byxor framför allt, sy i en knapp här och där, laga någon trasig tröja, sånna saker.
Jag har köpt tyg som ligger och väntar på att bli gardiner till sonens rum, det räknas kanske mer som pyssel, det om något skulle jag behöva ta tag i.
/AK

HannasHörna sa...

Hej hej! Vad kul det låter. Jag kan behöva en knuff i baken för att komma igång . Jag är gärna med. Kram kram

maria syr och så vidare sa...

Hej! Jag är gärna med på den här utmaningen! Jag är ny i bloggvärlden och helt novis på sånt här men tror att jag har förstått hur det hela går till. Jag har alltid större ambitioner än vad jag har tid, och handlar material efter ambitionerna, så detta blir perfekt! /Maria

Fotograferande Maria sa...

Jag är med!!!

Här är min blogg

mariasdagbok.blogspot.com

Pyssla på!! /Maria

Anneli "drömmer vidare" sa...

Jag vill vara med!
Men kanske blir et en "light" variant. Då jkag jobbar heltid varannan vecka.. Ska försöka så gott det går!

Blogg:
http://lanthandel.blogg.se/

nattugglan sa...

ÅHH jag hänger oxå med.Har så mycket som bara ligger..så det vore skönt om nått skulle bli använt av det..Länkar till min blogg med den fina bilden.

Helena sa...

Hej!
Jag är gärna med! Ska bli skönt att rensa i skåpen!
Trevlig helg!
/Helena

bitte71 sa...

Tack för tipset om utmaningen, jag är PÅ den här gången med! Hoppas jag får lite mer gjort än de senaste gångerna;-)

Caro sa...

Jeg blir gjerne med. Har rikelig garn liggende og masser av idèer som bare venter på å bli satt ut i livet.

Agneta sa...

Jag hittade denna utmaning i dag och det verkar kul. I mina skåp finns en del att göra något av, både nytt och påbörjat. Sen får jag se om jag hinner med något varje vecka. Utmaningen inspirerar i alla fall just nu och ett par nästan nya pysseltidningar med massor av idéer väntar. Material finns hemma i skåpen, både garn, papper och tyg.

Maja sa...

Jag antar utmaningen och ska försöka få till något alla veckor. Beror på hur vädret blir i slutet av månaden om trädgården börjar pocka på!

Call design sa...

Hej, är det försent att anmäla sig!
Det här är den knuff i ryggen som jag behöver för att komma igång!
Många kramar

Maria sa...

Hej, jag är gärna med!
Maria

MalinJohanna sa...

Hej! Jag vill också vara med, förstod att det är en nödvändighet när jag igår gick igenom mina tyger...

sveas punkt. sa...

Hej!
Vad glad jag är att jag hittade hit. Får man vara med på utmaningen? Perfekt för mig för jag har en del material i gömmorna och många idéer i skissboken...
// Sandra

Mia sa...

Åh, jag vill förstås också vara med. Perfekt - jag måste verkligen avsluta några av mina påbörjade alster.

Bustroll sa...

Lite sent ute men jag hänger på! Har massor med UFO:n och mängder av projekt som ligger och väntar. Det riktigt kliar i fingrarna.

Sörgården sa...

Jag vill gärna vara med! Vilken bra utmaning! /Susanne

FlygFulaFluga sa...

Sent om sider så undrar jag om även jag kan haka på denna omgång, även om april har hunnit bli några dagar gammalt?

/Lena

Emma sa...

Åh vad roligt det låter. Jag vill gärna vara med!

Bluewhiskey sa...

I´m in!
Bäst jag genast går in i garderoben och börjar gräva i de otaliga kartongerna efter första bästa lämpliga tygbit :)

Malin på pastill.nu sa...

åh, jag är lite sugen på att hoppa på, men har ju liksom redan missat första veckan. Får man kanske vara med ändå?

Kattis sa...

Jag är med!! ;o)

Det här blir ju bara bättre och bättre. Jag får kanske tips som gör att allt mittpysselmaterial blir använt...

Helena sa...

Jag har tipsat lite i min blogg nu, och kanske att jag ska vara med i alla fall. Tiden vill inte räcka till på samma sätt längre känns det som. Men bra initiativ att du drar igång de här utmaningarna! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...