onsdag 26 september 2012

Är du också för sent ute...

...att köpa Lindex gästkollektion "Missoni"?
Godbitarna är redan slutsålda, rackarns också.


Äsch...skapa en liknande själv vetja.
Det blir så mycket snyggare och det är ju så trendigt att sticka och sy sina egna kläder så
du blir trendig dubbelt upp - både genom mönstren OCH tekniken. ;-)

Garnen ni ser nedan finns i många olika färgsättningar. Plocka ihop en variant som är lik kollektionen, eller blanda ihop en som du tycker är ännu finare.
Först några stickade loveligheter.
Mössa, halsduk och pulsvärmare i snabbstickat garn och mönster. Mums!
Mönstret hittar du här
Åhhh...snabbstickat OCH färdigmelerat garn så du inte behöver tänka på hur ränderna ska komma.
Mönstren i garnet "Delight" hittar du här och här.


Den här är vackrare i konstruktionen än långtröjan i "Missoni" kollektionen tycker jag. 
Här hittar du den. Garnet finns i många färgsättningar.

Så snyggt även detta och passar om du gillar den trendiga randningen, men inte är så "höstmurrig" av dig i färgerna. Här finns det mönstret.

Är du inte så "stickig" av dig så kan du istället sy en fin överdel eller kanske sy ihop en enkel kjol.
"Ohlssons tyger" har laddat upp med lite olika prints såsom den här. 129:-/meter.


Det här ursnygga jerseytyget finns hos "Stoff & Stil".
Jag kan lätt tänka mig en knälång kjol till läderstövlarna.
Även här 129:- / meter.

Varför vara slav under andras modeidéer när man kan skapa sina egna varianter! ;-)

Ha en fin onsdag och ta hand om er själva och er skaparlusta.

9 kommentarer:

Hanna sa...

så mycket fina kläder.
kram
Hanna

Johanna sa...

Hihi, du har så rätt:) Själv är jag inte mycket för att följa mode, men fick för ett tag sedan för mig att jag prompt skulle ha något till mig och dottern från Missoni kollektionen! Så mammaledig som jag är krigade jag bland kläderna vid 10 tiden;) Förutom det jag visar på bloggen köpte mamma en klänning till min dotter också:)

Kul att du kommenterade hos mig, det gör mig väldigt glad:)

Ha en fin dag!

Kram Johanna

evalevabo sa...

Ha du är smart du tack för tipset. Sälja på tradera.. Mmmm kanon ide. Jösses vilka fina kopior. Omöjligt att se vad som är äkta o oäkta. Kul
Kram på dig
Eva

Veronica Tingvall sa...

Hej!
Åh va jag har saknat dig och din blogg. Jag vet inte hur det hände men på något sätt tappade jag bort dig när jag bytte blogg och har helt glömt bort att titta in.

Nu måste jag kloicka vidare i din blogg för den gör verkligen gott för själen, den är så inspirerande och välgörande. Jag blir verkligen motiverad att leva i nuet när jag läser hos dig.
KRAM!

nattugglan sa...

Fina kläder..men det är ju synd att nått är slut som de just ha börjat på med, haha.. men skitt den som inte ger sej så kan ju sticka själv..blir nästan snyggare..eller??ha en bra dag!

FruNeroLindström sa...

Och tänk så mycket roligare att inte ha likadant som alla andra ;)
Kollade faktiskt in deras barnkollektion idag när vi var inne på Lindex en sväng, men lite i dyraste laget till en liten tös som växer så det knakar, ekonomisk smålänning som man är.
Hoppas du haft en mysig Onsdag, kram Malin

TIDSOPTIMISTEN sa...

Min svärmor har ju sagt att hon gärna stickar om man vill ha något - dags att ge henne något mönster tror jag även om jag inte var så sugen på just Missoni så finns det ju mycket annat att välja på. Hörde förresten att det hade varit helt galet vid försäljningen ;)

Kram Ullis

Ps ...och förresten så har jag 46 ljus/lyktor hemma - galet ju Ds

Jo sa...

Den svartvita är så himla fin, den har jag sneglat på många gånger. Tack för att du påminde mig, den får nog bli nästa stickprojekt! :)

Maria - Wikers Liv sa...

Tack för hälsningen hos mig! Kul, då hittade ju jag din fina blogg!
Jo, jag har olika stilar hemma eller njae... jag har nog MIN stil ;) Köper det jag gillar och försöker så gott jag kan mixa ihop det ;)
Håller med dig i ditt inlägg här... "Gör det själv! ;)"
Jag syr mycket själv, just för att det är så kul med eget ;)
Kram /Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...