fredag 28 december 2012

Fridfullt ekopyssel

Vi har som tradition att julpyssla i mellandagarna, istället för bara de stressiga dagarna före jul.
På så sätt förlängs julen och det är NU vi verkligen har tid att låta glöggen smaka och julmusiken vibrera i våra sinnen.

Maken och jag julpysslar några ekovänliga små nissar och nissor. Trä, ekologisk ull och röd filt.
Vi köpte den som färdigt "kit" på Panduro, mer tänkt för barnen att pyssla tillsammans med farföräldrarna om längtan blev för lång på själva julaftonen.

Men glanspapper till julhjärtan, glasyren till att dekorera pepparkakor med och dessa nissar blev lite överflödiga när vi tillbringade väntan med att spela "Operation" och "Tjuv och Polis" istället.
 
Just nu är det julrea på massor av saker på Panduro (dock inte den här satsen som kostar 129:-)
Det är ju mycket billigare att köpa träkulor, två nystan garn och en filtbit.

Den här tyckte jag också var lite fin, men den var lite avancerad för småkottar, så därför avstod jag från att köpa den.
Nu när den är på rea så ska jag nog slå till faktiskt. Tycker om "folklore"känslan i dem.
Sats 2 st Herr & Fru Folklore
Hoppas att ni haft en riktigt fin jul och ni också njuter av mellandagarna!

2 kommentarer:

Malin - Stjärnflocka sa...

Så gulligt!!! och smart att pyssla nu och ta fram nytt nästa år! :)
Kram Malin

MirEll sa...

Vilken bra idé att pyssla efter jul istället för de stressiga dagarna före. Det ska jag tänka på till nästa år. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...