torsdag 14 februari 2013

En hjärtlig dag

Vi önskar er en fin Alla Hjärtans Dag.

Vi ska fira som vi gjorde förra året.
Vi har tillsammans valt ut en förrätt, varmrätt och efterrätt ur våra internationella
kokböcker. De tillagar vi gemensamt. Till förrätten spelar vi sonens favoritmusik på Spotify.
Till varmrätten min och makens och till desserten spelar vi dotterns.

Sedan berättar vi något om varandra.
Så här skulle vi kunna berätta om dottern.
"Du älskar turkost och rosa.
Tycker inte om pannkakor, men älskar korv.
Du är duktig på att dansa och sjunga.
Ditt leende smittar av sig på andra och du är hjälpsam mot andra människor.
Du är påhittig och har humor.
Din favoritårstid är hösten eftersom du fyller år då.
Varje morgon vaknar du med ett leende.
Du vill bli konstnär, författare, kock eller bagare när du blir stor"

9 kommentarer:

Mina dagar sa...

Men en sån bra idé!
Så rolig tradition!

Frisyren på dottern är sååå fin!

Tack för fin kommentar i mitt inlägg ang.bloggeriet,det värmer så!

Det är ju faktiskt tack vara dig som jag började blogga :-)
Du inspirerade mig!

HJÄRTEKRAMAR

Anita sa...

Vilken härlig tradition ni skapat

FruNeroLindström sa...

Vilken otroligt vacker fläta.
Och vilken underbart fin tradition.

Hoppas ni får en trevlig helg, kram Malin

AK sa...

Vilken trevlig tradition ni har skaffat på alla hjärtans dag! Får kanske "sno" idén och införa något sådant någon dag, behöver kanske inte fira något speciellt utan bara för att :)
Kram AK

Mariette sa...

Så fint firanade! Det måste jag föreslå här hemma till nästa år!
Kram Mariette

HEMLÄNGTAN sa...

Å vilket bra sätt att fira Alla Hjärtans Dag!!! Precis vad en sådan där dag går ut på; kärlek och omtanke istället för en massa presenter.

Ha en underbar dag!
Kram, Jenny

Viktkamp sa...

Så mysig alla hjärtans dag! Du finns omnämnd på min blogg idag =)

Malin`s Diner sa...

Vilken himla fin idé! Alla får vara med och välja, kan inte bli bättre än så.

Kram kram

pysselbacken.blogspot.se sa...

Så fin frisyr!!! Kram Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...